lördag, oktober 18, 2008

världens längsta minsta solros?

Någon gång förut fick min kille hem en påse med solrosfrön tillsammans med någon tidning eller reklam eller nått. I vilket fall som helst sådde jag dem i våras. Först var det skitmånga solrosor, men så glömde jag att gallra dem så det sket sig. Rangel och inga blommor, trots att jag tillslut gallrade bort alla utom en per kruka. Sen började de dö. Så då beslutade jag mig för att slänga dem. Då vaknade min kille. Det här var hans solrosor, och han ville ha dem kvar. En behöll han. Han har vårdat den ömt. Vattnat och gett den en blompinne. Nu blommar den. Det är både komiskt och imponerande på samma gång.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

ja, han är ju gullig min kille, så det passar ;)

Emmama sa...

Fina killar får fina blommor, väl? :) Aldrig sett nåt liknande!

It´s all about me sa...

HAHAHAHAAAA, fan vilken rolig solros!!!!