måndag, juni 06, 2011

äntligen bor slagbordet hos oss!

För två somrar sen hittade K ett gammalt slagbord i en loge där han vuxit upp. Det var varken snyggt eller helt, maskätet utan dess like. Men vi fraktade hem det till mina föräldrar och sa att vi skulle renovera det. Det slutade självklart med att pappa gjorde själva renoveringen och jag mest stod för färgsättningen, men ändå! Förra sommaren påbörjades projektet genom att ta bort ungefär tio lager färg. Blev fotad samtidigt och tycker fortfarande att det är en av mina stiligaste outfits någonsin. Den här påsken fortsatte arbetet med att grundmåla och måla bordet. Tog sin lilla tid men det blev så jefla fint.


Dock är det ju inte helt lätt att frakta ett stort slagbord på tåg till Stockholm, så vi fick snällt invänta lämpligt tillfälle då det kunde åka släpkärra med oss hem till lägenheten. Den dagen var idag, och nu står det här. Lite klumpigt, lite skönhetsfläckar, lite rangligt, aningens för högt och med ett par stolar som inte passar till. Men så himla himla fint!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Å vilket härligt bord! Skavankerna blir ju bara ett plus, så himla värt att kunna svara "äsch, har hittat det på en loge där x växte upp" istället för "Ikea, två år sen" när någon frågar var man köpt det.

Häromdagen nämnde jag för mina föräldrar att jag letat efter en stringhylla på Tradera några veckor, och då plockade pappa fram en jättefin som han gjort själv i slöjden när han var liten. Kändes också helt okej :)

egoistiska egon sa...

Precis så! Mycket roligare att ha möbler och prylar med lite historia. Vi insåg häromdagen att vi nästan inte har några nya möbler, nästan bara sånt vi samlat på oss från föräldrar och loppsar/second hand. Mkt hemtrevligare.

Johanna sa...

Ja, verkligen mycket hemtrevligare!