tisdag, juni 07, 2011

tänkte lite fel.

Trodde att denna outfit med bara ben under kjolen skulle vara perfekt en dag som denna. Eh, nej. Håller på att dö av värmeslag! Och då är jag ändå den som fortfarande sover med vintertäcke OCH filt OCH strumpor samtidigt som K försöker hitta nya sätt att skapa korsdrag i sovrummet för att han är så varm. Som grädde på moset tog jag med mig skinnjackan, strumpbyxor och en scarf in case of. Har även vantar i väskan. Man kan säga såhär: jag är lika rädd för att frysa som för att gå hungrig = hamstrar kläder och mat.

Ps. Klagar inte på vädret, klagar på min förmåga att missbedöma vädret.
Ps2. Ja, jag är dessutom värdelös på att stryka mina kläder.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Bah, stryka kläder, vem orkar?

CINDERALLEY sa...

Jag är exakt likadan! Fryser JÄMT. Sover med täcke och fem filtar medan min man ligger bredvid och svettas med knappt ett lakan över sig. Jag har alltid ett par fingervantar med mig i väskan. Och då bor jag ändå i södra Kalifornien, i Sverige är det kanske lite mer förståeligt.

egoistiska egon sa...

Johanna: Precis, men ibland blir det så uppenbart!

Cinderalley: Haha, ja men jag har gärna vantar med mig på sommaren också.

hanna sa...

haha jag är likadan! koftstressad kallar syrran det.

och ett annat bra ord som beskriver humöret om man inte får mat i rätt tid: hangry (hungrig + angry).

två mycket bra ord tycker jag :)