lördag, januari 11, 2014

hello vinterviken, vi ska bli kompisar!



Min dagsform är extremt varierande. Igår var jag helt vansinnigt trött och slut, som en bakfylla ungefär. Min dag såg då ut såhär: gick upp, åt frukost, spelade lite candy crush, sov i soffan, åt lunch, läste bok, masade mig iväg till barnmorskan, handlade mat med K, åkte hem, var tvungen att vila i soffan, åt mat, vilade mer i soffan, såg på tv och somnade sen för natten. Jag gjorde verkligen inte ett skit mer, plockade inte ens undan tallriken efter mig när jag hade ätit mat.

Idag däremot! Vaknade pigg och sen gick vi till Vinterviken. Vi bor nära men jag har inte riktigt orkat eller vågat ge mig iväg den promenad det ändå är i mitt tillstånd. Förrän idag då. Det tog sina timmar inklusive en fikapaus, men dit och hem kom vi. Så jävla skönt att få röra på sig ordentligt, att orka flytta kroppen även om det gick i snigelfart. Sen kanske det inte var supersmart att gå denna långpromenad när det är halt ute. Halkade på vägen hem och trots att allt gick fina fisken började jag storgråta av skräcken bara att ha ramlat och eventuellt gjort illa barnet. Men det var bara mitt knä som tog lite stryk.

Är fortfarande så himla nöjd över denna promenad. Har en känsla av att mitt bäcken kommer straffa mig hårt imorgon, men det är väl som det är.

Inga kommentarer: