tisdag, april 22, 2014

apropå badkar.

Som jag badade badkar i slutet på graviditeten. I stort sett varje dag. Älskade det. När förlossningen startade badade jag också. Tre gånger på en natt, om jag inte minns fel. Och en gång på förlossningen. Det var underbart, tills jag reste på mig och vattnet gick. Sen bidde det en bebis och då får man plötsligt inte bada längre. Inte förrän man slutat blöda. Hur länge jag blödde? NIO JÄVLA VECKOR. Kul! Verkligen! Men nu får jag ju bada igen. Så himla härligt att kunna bada utan en jättemage som ska ner i badkaret också. Och upp. Istället så är tillfällena jag hinner bada väldigt få, men när det väl inträffar: mmmmmm. Mmmmm. Mmmmmmmmmm.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja badkar alltså, så himla gött. Idag kom hantverkare till oss för att renovera vårt badrum, så om en månad eller så har vi också badkar! Längtar efter att ligga där och glassa med ett glas vin samt bok om kvällarna.