fredag, december 29, 2006

vad tomten gav egon.

Vi invigde den igår och nu längtar jag bara hem! Vill skumma mjölk och se espresson flöda. Kommer passa perfekt till vårens c-uppsatsskrivande och sen till flytten. Jag fick så fiiiina julklappar i år. Förutom espressomaskinen och de fjorton böckerna jag redan nämnt blev det bland annat en prenumeration på Offside, almanacka från Bookbinders Design, kopparna från Hemtex som jag ville ha, morgonrock, småprylar, lampa, pengar, radio som man kan koppla ipoden till och ett halvt ton småprylar till. K och jag fick superfina glas från Kuddens mamma och pappa igår också. Jag måste ha varit himla snäll i år!

8 kommentarer:

It´s all about me sa...

FAN VAD GOTT!!!!! Underbar present!!

Alex sa...

du skulle se min almanacka för 2007. den får all min kärlek. pinuppor på varannan sida och jag fullkomligt älskar den!

jag ville att vi skulle önska en espressomaskin gemensamt men fästmannen sa nej. han frågade hur många gånger jag på allvar skulle ställa mig och skumma mjölken? jag gav upp och sa det är sant, vi kan lika gärna gå de sju minuter fram och tillbaka till närmsta kafé istället. såna är vi! haha

egoistiska egon sa...

annaluna: exakt :) skitgott!

alexandra: haha, om inte k var lika besatt av latte som jag så skulle han antagligen säga samma sak. men det är så GOTT med egengjord latte, mycket godare än köpt! nu kommer snart en mjölkleverans hit och då ska här skummas mjölk igen, hihi.

Kerstin sa...

Åh, jag vill också ha en kaffemaskin. Buhu. Jag får nog ta och köpa en. Kram.

Anonym sa...

Alltså.. nu måste jag fråga ut dig för jag vill eg också ha en sån maskin. :-D Kan man göra cafe latte med alla maskiner eller är det bara med vissa? Om du vet..? Hur mkt ska man rengöra maskinen..? Efter varje gång eller typ en gång i veckan eller hur fungerar det?
Den vi har på jobbet (visserligen en stor sak menat för företag men iaf..) är iböand sådär läckert täckt i mögel då man öppnar den. :P

Jenny sa...

Jag gillar inte kaffe, så jag blev mest imponerad av böckerna. Jag vill ha en liten rad om var och en av dem sen!

Gott nytt 2007!

egoistiska egon sa...

sussie: ja om den har en mjölkskummare så! men det tror jag de flesta har. det är ju enkelt att kolla. rengöra, hm... alltså rengöra med rengöringstabletter etc behöver man nog knappast göra ofta. däremot så måste du ju skölja ur kaffet efter varje gång, då rengör du ju på automatik så att säga. och mjölkskummaren torkar man ju av och blåser igenom varje gång, men det tar max 30 sekunder :)

jenny: lovar! ska rabbla upp dem en dag då jag inte är lika bakis som idag... ;) gott nytt själv!

Anonym sa...

ÅH vad gott! Sugen!