onsdag, september 19, 2007

congratulations!

Eftersom jag har en princip (jag har många principer) att inte skriva så mycket om människor i min närhet på bloggen är det inte heller ofta jag gör det. Men ibland måste undantag finnas, och under den senaste veckan har det ju hänt så vansinnigt spännande saker att jag måste. F & J har ÄNTLIGEN blivit föräldrar och jag vill hälsa på så fort de orkar och jag får en ledig lucka. Så har världens bästa L fyllt år och det ska firas så det skriker om det på lördag. Tema Tusen och en natt. Vi var och kollade lite utklädning igår, men det är inte helt lätt att komma på något roligt och genomförbart utan att det kostar alla sista slantar innan lön. Jag har inte direkt en turban eller en kort väst i garderoben. Däremot en hel uppsättning av mustascher och en långhårig svart peruk. Förslag, någon?

3 kommentarer:

Matilda sa...

Cleopatra. Kanske lite trist, men kärver bara din mörka peruk och jäkligt mycket eyeliner.
Annars kan du väl ta en halsduk eller liknande som turban?
Fast helst skulle du se ut som Omar i Ture Sventon. Det vore nåt!

Anonym sa...

Jo med sköldkörteln kan det också vara tvärtom mot vad jag har, att den överproducerar hormon och då är tydliga tecken: viktnedgång (höög ämnesomsättning ja!), rastlöshet, oroskänsla i kroppen, hög puls, högt blodtryck.. högt tempo helt enkelt!

egoistiska egon sa...

matilda: tack för tipsen, jag skulle nog behöva lite glitter då iaf kanske? sånt äger jag nämligen icke.

anki: borde kanske kolla upp det där...