fredag, oktober 05, 2007

det finns alltid en anledning att shoppa.

På senare tid har jag insett att jag har ett shoppingbehov som är ganska stort, fast jag alltid hävdat tvärtom. Det är ju asroligt att handla på apoteket, som exempel. Idag hade jag egentligen tänkt shoppa en tröja på lunchen eftersom jag är i behov av en långärmad kofta. Men så vaknade jag imorse med en ganska duktigt påbörjad förkylning och insåg att jag aldrig kommer orka prova kläder. Istället köpte jag nässpray, esberitox och ipren för att klara helgen och fick en bok på köpet. Inte vilken bok som helst heller, Truman Capotes Breakfast at Tiffany’s som jag faktiskt tänkt att både köpa och läsa! Hade inte riktigt väntat mig det här från apoteket, men jag känner mig nöjd och glad. Fast det är såklart aldrig samma sak med lite nässpray som kläder, därför beställde jag just den här och den här och hoppas på att de kan passa min icke-standardiserade överkropp. Jag är rädd för att köpa kläder på nätet. Men snygga var de. Är. Kommer vara.

8 kommentarer:

sara sa...

De var ju jättefina! De enda internet-köp av kläder jag gjort är hm.com, trist men sant, blir det inte dyr frakt när man beställer från utomlandet sådär?

Chris sa...

fanns boken på apoteket? *förvirrad*. men esberitox är hur som helst verkligen kanonbra, och tror man på det funkar det ännu bättre =)

krya på dig,
c

egoistiska egon sa...

sara: ja visst är de? jag har typ aldrig beställt några kläder på nätet. men frakten var inte dyr alls, 100:- totalt typ, och vi var sex som beställde tillsammans = 17spänn eller så. helt ok ;)

christina: ja! köp tre förkyld-produkter, få en bok. helt sjukt, men jag är nöjd.
tack, jag knaprar för fullt. synd att det ska vara så dyrt bara...

Ivana sa...

Ååå jag kan snurra runt på apoteket i timtal, när jag väl är där vill säga.

Förresten, när ska man börja göra kläder för icke-standardiserade kroppar? Inget på min kropp är varken symmetriskt eller enligt någon som helst standard haha

Anne sa...

ja, det finns alltid en anledning att shoppa. I dag var det mest för att jag verkligen verkligen behövde ett par nya byxor, men så är det förstås inte alltid.

mimmi sa...

Snygga! Tack för tipset på den sidan :) Meddela gärna sen om du fick betala nån tråkig skatt...

egoistiska egon sa...

ivana: ja, visst är det roligt?
det är samma för mig, dock har det faktiskt blivit bättre på senare år. vissa affärer är det dock lönlöst att ens gå in i... jag fattar inte varför så många klädföretag fortfarande har samma längd på alla kläder, men enbart ökar bredden på dem när de går upp i strl?

anne: jag resonerar alltid så, att jag "bara" köper vad jag behöver. men jag behöver ju så mkt...

mimmi: varsågod, inte jag som hittade den från början men det fanns galet mkt snyggt där. lovar att säga till om ev skatt.

Anonym sa...

Jättesnygga tshirts, helt i min smak och färg!! Vill ha båda de du beställt!!!! :)