onsdag, november 26, 2008

kanske måste åka till spanien snart.

När jag låg bakis som en liten kastrull på stranden tillsammans med ungefär hälften av alla som var där nere (det vill säga trettiofem delat med två) fick jag en present av J som hade varit nykter nog kvällen före för att orka shoppa lite. Presenten var en deodorant. Hon lämnade över den med orden Det här är världens bästa deodorant. Det låter illa, men det skulle visa sig vara en mycket fin present. Det är nämligen världens bästa deodorant. Aldrig varit med om maken! Den gör precis som en deodorant ska - tar bort svett och lukt. Har aldrig förstått mig på alla andra deodoranter som ersätter, eller i värsta fall blandar, svettlukten med någon käck liten mix av valfri udda frukt med valfri konstig ört eller krydda eller liknande. Men den här gör som den ska, som sagt. Och jag älskar den. Tyvärr börjar den ta slut. Tyvärr finns den endast att köpa i Spanien. Typ väldigt opraktiskt.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

det här måste vi snacka om. Jag har en bekant som alltid är på jakt efter den optimala deodoranten. Jag måste få veta för framtida födelsedagar och jular!

egoistiska egon sa...

torgnysdotter: du ska få en lapp med namn och sort. ifall du drar förbi spanien liksom.

linda: återkommer, är på jobb nu.

Sara sa...

Jag vill också veta! Snälla, snälla, snälla - tell us the brand and name!