tisdag, maj 26, 2009

hej konsument.

Bästa promenad: Djurgården är ju smått oslagbart faktiskt.
Favoritgata: Lite nykär i Værnedamsvej i Köpenhamn.
Äter lyxmiddag på: Något av haken kring Skånegatan.
Bästa mikromaten: Köttfärsfyllda tortillas.
Favoritförort: Västerort.
Bästa lunchställe: Mamadou.
Bästa brunchen: Mosebacke för lokalerna, Arizona för maten.
Bästa kaffet: Espresso House vid Skanstull är otroligt duktiga på att göra latte. Drack kanske den bästa någonsin ungefär tjugo minuter innan mjölkallergi-beskedet. Espresso House vid Fridhemsplan verkar dock göra nästan lika goda sojalatte, otroligt nog.
Här bjuder jag mamma på middag: Något av haken kring Skånegatan.
Här bjuder jag pappa på middag: KB.
Senaste Stockholmsupptäckt: Sommaren är här nu.
Senast sedda utställning: Max Ernst på Louisiana. Fy helvete vad mycket verk. Alldeles för mycket. Jag tappade intresset efter en tiondel.
En bra gå bort-present: En flaska vin.
Favoritlyxartikel: Massage.
Läser helst: Det mesta med variation.
Favoritmärke: Same as above.
Favoritskor: Mina bruna skinnstövlar.
Klädkonto per månad: Vill svara 1000:- men har en känsla av att det inte riktigt räcker till.
Dricksprocent: Alltid mindre än vad K vill ge.
Modeförebild: Ingen speciell. De som klär sig klassigt snyggt och stilrent på ett roligt sätt. Eh?
Motionerar: Yoga ungefär en gång i veckan. Ska börja nyttja motionsspåret här bredvid också. Snart.
Det dyraste jag har köpt: Min kamera.
Favoritprodukt på Systemet: Just nu är det Leffe.
Favoritprodukt på Apoteket: Propyderm. Världens bästa kräm mot torr hud.
Bästa fyllekäket: Godis.
Lyssnar på: Det som finns i min ipod och P3.
Senast gnolade: Jag gnolar sällan. Hittar istället på egna låtar som jag studsar omkring till här hemma.
Mitt sämsta köp någonsin: Ett par dyhyra ballerinaskor förra sommaren. De var för små och jag gav bort dem till Läkarmissionen istället. Ångest.
Dansar helst till: Bra musik på vårt vardagsrumsgolv tillsammans med Linda.
Senaste impulsköp: En cardigan i Köpenhamn. Och en svindyr scarf.
Senaste fyndet: Byrån.
Senaste secondhandfyndet: Byrån.
Användbar pryl: Min ipod.
Mode jag aldrig vill se igen: Jeansen som man förlängde med olika tygsnuttar. Även om det var galet praktiskt för någon med så långa ben som jag.
Favoritaccessoar: Scarf. Jag har arton stycken. K har sagt att jag får ha max tjugo.
Transportmedel: Fötter, cykel och tunnelbana.
Återvinner: Tidningar, glas, glödlampor, batterier, aluminium och petflaskor.
Hejar på/håller på: Djurgårdens IF.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser och lyssnar på musik.

Inga kommentarer: