tisdag, maj 05, 2009

ni kommer att få tvångstankar och läsa på baksidan, ändå.

Har bokstavligt talat precis läst ut Ängelns lek. När jag hämtade den på biblioteket suckade bibliotekarien Åh ska du hämta den boken! avundsjukt. Hade själv skyhöga förväntningar. Började läsa i fredags, så jag har med andra ord varit skitsnabb. Sex hundra sidor var lättläst, och vad jag minns så var Vindens skugga var lika lättläst. Boken var väldigt mycket just Vindens skugga fast åtskruvat ett par snäpp här och där. Och jag vet inte om jag gillar det. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, mer än att betyget tre känns rimligt och att Vindens skugga var bättre, men gillade man den kan man ändå läsa den här. Fast kanske vänta tills den kommer i pocket om man inte kan låna på bibblan. Och läs för fan inte baksidan på boken, det är en typisk baksidetext som kan lyckas förstöra delar av läsupplevelsen genom att avslöja för mycket.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

hehe, gillar det där om att bibliotekarien suckade avundsjukt. De som har hela RUm fyllda av pocketböcker att plocka av, innan de kommer ut på själva biblan :D

Vindens skugga gillade jag, får se om jag läser den här oxå då! Och jo; jag lär ju läsa bakside-texten...

egoistiska egon sa...

Precis, men samtidigt har jag tänkt efteråt att hon kanske suckade avundsjukt för att hon redan läst den och gillade så mycket...