onsdag, maj 13, 2009

svar på andra frågan.

Hur skulle ditt drömjobb se ut och vad skulle du då jobba som/med?

Sketasvår fråga. Kanske för att jag aldrig riktigt tänkt i termerna av ett drömjobb. Tror snarare på att det finns olika drömjobb vid olika tidpunkter i yrkeslivet. Dessutom har jag nog aldrig riktigt haft ett enda drömjobb. Jag vet till exempel att jag nog inte skulle vilja vara endast fotgraf. Eller endast skribent. Eller endast designer. Eller endast konstnär. Eller endast AD. Eller endast jobba med PR. Däremot skulle jag mer än gärna ha ett jobb som innebär lite av alltihopa. Jättegärna. Superdupergärna. Vet bara inte vad det drömjobbet kallas. Eller om det ens finns. Det enda jag vet är att jag måste jobba med något som är mer eller mindre kreativt. Och att jag alltid drömt om att ha en liten butik när jag blir äldre. En liten blomsterbutik där det inte finns en endaste liten yta som inte är täckt av gröna växter. Åh.

Inga kommentarer: