onsdag, maj 27, 2009

köpenhamn.

20 maj.
Sitter på tåget. Vi behövde inte stressa den här gången. Hann köpa både latte och Filter. K sover och pappa tecknar av honom. Det betyder att båda herrarna är avslappande. Jag lyssnar på P3. Mamma läser bok om matallergi. Tanten tvärs över gången sover under en jacka. Ser ut som kukuxklan ungefär. Har lagt undan mat i bistron. En rätt fanns faktiskt utan mjölk + vete. Kollade innehållsförteckningen på godiset mamma hade med sig. Hittade sju ingredienser med mjölk i namnet. Glömde tandborsten hemma.



??.
Vet inte dagens datum. Det är semester. Vet att det är fredag och att vi tyvärr åker hem imorgon. Har köpt en hel påse med deodoranter och en snygg scarf. Och en skitdyr scarf som var så snygg att jag drog efter andan och väste Åh Herregud på utandningen när jag såg den. Louisiana var en oas. Ätit så vansinnigt god mat. Bara lunchbuffén på Louisiana var värt resan dit. Och Bankeråt. Fina härliga Bankeråt. Hamburgertallriken var tydligen otrolig. Själv åt jag annat, men troligtvis ungefär lika magiskt. Mamma drack irish coffe för första gången i sitt liv. Jag uppfann ordet Lyckolagom när vi promenerade hem till hotellet i regnet.


23 maj.
Tåget hem. Blandade känslor, som alltid. Men mest hunger. Det fanns en rätt i bistron jag kunde äta. Laxsallad med mögliga tomater. Det fick bli medhavda majsriskakor, pistagenötter och äppelchips som måltid. Längtar efter choklad. Läste igenom 204 blogginlägg nyss, fick som vanligt lite ångest när det är så många, så mycket. Hittade en blomsterbutik idag som såg ut exakt som jag vill att min ska se ut i framtiden.

5 kommentarer:

Emmama sa...

Jag älskar Köpenhamn!! :)

PS. Kul med din butik, jag lovar att handla där, ofta. DS.

Anne sa...

Köpenhamn är så mysigt, ett helt annat tempo. Ser ut som ni haft det bra.

Oidentifierat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
PiaL sa...

Åh, jag ska också åka till Köpenhamn, men inte förrän i juli och bara över dagen. Några tips, kanske, att ge till en riktig novis i staden?? Åker dit med pojkvännen, så tips om mysiga ställen att gå till skulle inte vara helt fel.

Och förresten...du kan ju inte skriva att du shoppat en hel påse med deodoranter, utan att säga vilken sort/märke det är! Jag gick tom tillbaka till inlägget du länkat, men det stod inte där heller...dela med dig, tack! Här pågår ständigt jakten på den perfekta deon!

egoistiska egon sa...

emmama: ja jag blev lite kära faktiskt! och skönt att redan ha en kund ;)

anne: det hade vi!

whynja: klart du ska få tips! och vad deodoranten heter. men nu ska jag sova, återkommer imorgon med ett inlägg. ok? :)