måndag, juni 15, 2009

hej bokkonsument.

Via Bokhora och en hel del andra bloggar.

Senast köpta inbundna bok: Underdog av Torbjörn Flygt. 10 kronor på Läkarmissionen.
Senast köpta pocketbok: I skuggan av ett brott av Helena Henschen.
Favoritgenre: Oj. Jag läser verkligen en salig blandning, ser alltid till att varva så jag aldrig läser samma genre två böcker i rad. Om jag gör det så tröttnar jag direkt.
Ultimata längden på en bok: 300 sidor känns bra.
Favoritbokhandel: Läkarmissionen och Pocket Shop.
Favoritbibliotek: Kungsholmens bibliotek. Antagligen för att det är det enda bibliotek jag besöker regelbundet.
Favoritplats att läsa (i hemmet): Min fotölj samt på balkongen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Tunnelbanan.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ingen faktiskt.
Bästa lässnackset: Äter sällan samtidigt som jag läser, förutom morgontidningen då.
Bästa läsdrycken: Latte eller en öl om jag är på balkongen.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Det som finns i ipoden, precis så högt att alla andra ljud stängs ute.
När på dygnet läser du helst: På vägen till och från jobbet (dvs morgon och kväll).
Bästa bakfylleläsningen: Någon smaskig liten deckare.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Läser alltid på tunnelbanan, så då funkar vilken bok jag än läser.

Inga kommentarer: