tisdag, september 22, 2009

en ganska vanlig måndag.

Snor av Erika som inspireras av DN:

06.00 Både väckarklockan och mobilen ringer. Stänger av den ena, snoozar med den andra.
06.30 Går upp. Duschar, väljer kläder, äter frukost, vattnar fem halvdöende krukväxter, bläddrar lite i SvD, sminkar mig, kollar mig i spegeln och inser att kläderna ser förjävla illa ut, byter kläder.
07.50 Sätter mig på tunnelbanan till jobbet. Lyssnar på musik och läser min bok.
08.15 Kliver av tunnelbanan. Köper kaffe.
08.45 Efter lite datorkrångel och meck kollar jag jobbmail, privata mail, jobbets twitter och kör omvärldsbevakning.
09.00 Ber webmastern om hjälp att lösa ett märkligt notepad-problem. Han löser det efter en kvart och mitt liv känns på riktigt lite bättre.
09.30 Producerar färdigt en ny undersida på en av sajterna.
11.05 Kollar statistik för nyhetsbrev. Plötsligt verkar den kommande helgen redan fullt inbokad: öl, barnvakt och Dramaten.
11.45 Diskuterar på engelska med europeisk kollega via msn samtidigt som jag uppdaterar twitter och facebook på norska och danska och svenska. Plus mailar.
12.30 Lunch. Matlådan innehåller aborrfile i ugn och ris. Gott!
13.10 Provar skor. Blir inte kär. Måste bli kär för att kunna köpa skor.
14.00 Ögnar igenom en 64 sidor lång powerpoint-presentation.
14.45 Färdigställer några banners. Ändrar och uppdaterar lite allt möjligt lite här och där.
16.00 Upptäcker att vi glömt att översätta en textsnutt. Jag och den andra webbredaktören googlar snabbt som fan upp och ihop tre helt okej klippaklistra-översättningar på svenska, norska och danska.
16.30 En gammal vän hör av sig på msn och frågar om førlovningar, pregnationer och allt annat som hør till? Jag svarar nekande.
17.00 Mår rätt kass. Trött. Ont i magen. Lite lätt illamående. Har nya jeans på mig, kan vara orsaken. Eller så är jag bara trött. Skriver morgondagens att-göra-lista.
18.00 Hemma. Lagar köttfärsås och spagetti fast med potatis. Lyssnar på P3, läser lite i nya numret av Misstänkt.
19.45 Cyklar som en dåre till yogan eftersom jag tror att jag är sen. Visar sig att jag är 15 min tidig.
21.30 Hasar ner i soffan efter yogan och sällskap halva vägen hem med Linda. Kollar en bra (som alltid) dokumentärserie på SVT.
22.50 Släcker lampan. Hunnit läsa lite till i Misstänkt plus att K kommit hem.

4 kommentarer:

It´s all about me sa...

Lite skön dag ändå! Fast stressa till yogan känns lite motstridigt :D Jag har senaste 2 arbetsdagarna sammanlagt tagit 10min rast och varit totalt överbelamrad med telesamtal, mail, ett möte jag skulle hålla i min fick ställa in, allt på svenska, engelska, norska, danska (som du) och stress stress stress. Blä. Hade varit ok om det inte vore för att jag ska lämna in en grej till skolan imorn, avkoppling - vad är det?

egoistiska egon sa...

Ja, skön dag! Går väldigt upp och ner för mig också (just den här dagen hade jag inga direkta deadlines), men jag har blivit mycket bättre på att ta det lugnt fast det är mkt att göra också. Koncentration istället för panikstress. SKÖNT! Dock tagit galet lång tid att komma dit...

Kristine sa...

Vad jobbar du med?

egoistiska egon sa...

Jag jobbar som webbredaktör!