lördag, september 26, 2009

världspremiär!


För första gången i mitt liv har jag köpt ett par högklackade skor. Jag blir 1.90 lång i dessa, men ska kämpa hårt för att inte bry mig om att alla kommer tycka jag är aslång. Skorna är så jävla fina och dessutom sköna på något märkligt sätt, även om jag självklart kommer få ont i fötterna innan jag vänjer mig. Skönheten kommer förhoppningsvis att väga över så att säga. Självklart finns det en baktanke med att plötsligt börja ha klack. Har nämligen bestämt mig för att sluta försöka tvinga på mig själv kjol och klänningar vid festliga tillfällen eftersom det bara inte funkar, jag känner mig mycket sällan snygg. Mest fin bara för att man ska vara det i kjol/klänning. Känner mig alltid snyggast i jeans, och är väl därför antagligen alltid snyggast i jeans. Men det är inte så väldigt spännande att gå på fest i jeans och sneakers eller platta stövlar. Att hitta ett par festpjuck som har låg klack som inte ser ut som något mormor skulle ha är näst intill omöjligt. Men så uppenbarade sig dessa, som jag faktiskt kan gå i utan att behöva hålla mig i väggar och dörrkarmar. Jag ser det ändå som ett slags experiment. Ett snyggt experiment.

6 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Fan va coolt! Långa människor är så jäkla heta i klack. Själv blir jag typ medellång. Pissljummet.

egoistiska egon sa...

Beatrix: Jag litar på ditt ord ;) Fast att ha klackar överhuvudtaget är snyggt, om det är rätt typ.

Linda: Will do, haha!

Unknown sa...

you go girl! jag tror jag ska köpa högklackade kängor att ha i höst! /hon som är 1.84

egoistiska egon sa...

Hanna: Ja men detsamma! Tycker verkligen du ska göra det, finns så mycket snyggt nu.

Elsa Felicia Marion sa...

shit va snygga dom var ;)

egoistiska egon sa...

Tycker jag med. :)