tisdag, oktober 20, 2009

hårfärgen ingenting.

När förkylningen from hell tillåter att jag hänger med huvudet upp och ner mer än några sekunder i taget så tänker jag färga håret. Jag gör ju det emellanåt, lite lagom mycket. Men på somrarna fungerar det icke eftersom jag blir solblekt lite här och där på skallen, och det sabbar vilken hårfärg som helst. Det sabbar ju såklart även mitt naturliga råttfärgsgråa hår. Min ärliga frisör (som jag gått till sen jag var fjorton år) uttryckte det så bra när jag bad henne plocka fram den färg hon tyckte jag skulle ha eftersom jag själv tycker att Färgen spelar egentligen inte så stor roll, det mesta känns bättre än en hårfärg som är...
...Ingenting! fyllde hon i. Precis så.

6 kommentarer:

A Versatile Girl sa...

Min frisör var lite mer positiv än din. "Råttfärgat är skitbra. Finns inget rött pigment alls, vilket gör att man kan färga det i vilken färg som helst, med perfekt resultat."

It´s all about me sa...

Själv har jag ingen frisör, kanske lika bra det att det bara är jag själv som bedömer mitt egna burr :D

egoistiska egon sa...

Haha. Fast jag har faktiskt lite rött i mitt hår, av ngn märklig anledning.

egoistiska egon sa...

IAAM: Fast en anledning till att jag gillar henne så mycket är att hon är ärlig! Hatar att gå till frisörer som bara gör som man säger rakt av. Min säger till om det är ngt jag önskar som jag inte passar i osv - det är ju hennes jobb liksom! Hon ser ju vad som passar mig. Me liiike. Dessutom är det kul att klippa sig, man känner sig alltid snygg efteråt!

Beatrix Vnunk sa...

Hahaha! Påminn mig om att jag måste berätta om min vän som var på konsultation hos en plastikkirurg härromdan. Brutal uppriktighet fick en helt ny innebörd!

egoistiska egon sa...

Gud så spännande, kommer att påminna!