torsdag, oktober 15, 2009

vi blev kära i rätt mycket därborta, men det här är ett urval.


MoMA blev jag kär i de här två. Letade febrilt efter posters och vykort eller vad som helst att köpa med dem på, men allt jag hittade var i en form som inte går att frakta hem okej på ett flygplan. Eller i formen av en väggkalender, såna som man aldrig använder men alltid köper som julklapp till andra. I alla fall tänkte jag att jag ju kunde leta upp dem på nätet hemifrån sen och shoppa loss. Än så länge ingen vidare lycka. Får kanske nöja mig med att se dem på nätet istället för på våra väggar. Men jävlar vad fina de är. Gjorda 1942. Ångrar även att vi inte köpte Richard Avedons Photographs 1946-2004 som vi fingrade på efter att båda förälskade sig i hans foton. Men den går åtminstone att köpa på nätet, ska bara få tummen ur etc.

Bilder lånade från moma.org

Inga kommentarer: