måndag, juni 09, 2014

minnen.

Det är en hel del i min närhet som är höggravida nu. Föder inom ett par veckor eller månader. Så spännande det är att vara på andra sidan, att följa deras graviditeter och veta själv vad de går igenom. Mitt absolut starkaste minne från när jag var höggravid är från måndagen då jag var i vecka 42 (41+4 om jag inte minns fel) och hade precis varit hos barnmorskan och gjort min tredje (ja, TREDJE) hinnsvepning. De tidigare två hade ju inte gett resultat, så jag tänkte att jag skulle passa på pch njuta lite sådär som alla tjatade om. Så jag gick hela vägen från barnmorskorna i Gamla Stan till Waynes Coffe i Götgatsbacken. Där tog jag en latte och spelade candy crush i säkert en halvtimme. Kollade omkring på Granit och Pocket shop men köpte ingenting eftersom allt jag kunde tänka på var att "ungen kommer inom en vecka". Tyckte alla glodde på mig. Det gjorde de nog också, antar att jag hade rätt stor mage vid det laget. Men var omåttligt stolt över min prestation att orka gå den sträckan jag gick. Ha!

Sen åkte jag hem och på natten fick jag värkar var tionde minut och natten efter kom de tre på tio minuter och sen föddes bebisen.

Inga kommentarer: