torsdag, mars 15, 2007

the office vs melodifestivalen.


Såhär i melodifestivaltider kommer jag ofta att tänka på David Brent och hans finfina cover If you don’t know me by know. Känns passande, på något sätt. Igår fick jag dessutom reda på att en i vår klass, som dock hoppade av efter bara ett år eller så, var med i årets omgång. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här, men nu har jag iaf lyckats skriva ett inlägg med melodifestivalen som innehåll. Bryr mig ju egentligen inte om skiten. Men jag älskar The Office.

11 kommentarer:

Frederick sa...

Yes, yes, yes! Tack, Egon!
Klockren analys av Melodifestivalen.
Office rules.

egoistiska egon sa...

det var så lite så ;)

sett amerikanska office ngn gång?

Helena sa...

hahaa... klockrent, nu jävlar e det melodifestival! Jag mår lite sådär illa, hånilla liksom.

Frederick sa...

Ja, jag har sett amerikanska Office nån gång... svarade han lite trevande, försiktigt. Kanske anade han någonting, ungefär som en antilop som plötsligt känner doften av lejon...

egoistiska egon sa...

helena: av melodifestivalen eller david brent? eller båda? haha!

verbal kint: jag har faktiskt aldrig sett det, bara hört att det är very dåligt i jämförelse.

Frederick sa...

Jag ska erkänna att jag aldrig sett ett helt am Office. Det gick inte. Den engelska subtiliteten är som bortblåst i den am versionen. Flåshurtighet och nu-ska-vi-vara-roliga-hysterin funkar inte på mig. Tror inte de ska försöka översätta humorserier och sen exportera tillbaka det till EU...

Helena sa...

symbiosen... eller var för sig... eller det är ju same shit och inte det minsta different. Egentligen. Symbiosen it is.

egoistiska egon sa...

verbal: ja, och har de inte dragit på med ganska många säsonger nu? lite av grejen är ju att riktiga office bara är två säsonger plus julfest.

helena: jag kan se musikvideon ovanför gång på gång på gång, underbart!

Matilda sa...

Underbart! Har faktiskt inte sett det här innan!
Och förresten har jag försökt se mig genom ett avsnitt av amerikanska office och måste säga att det nästan är omöjligt. Det är STOR skillnad. Utan David Brent - inget Office.

Frederick sa...

Men precis, Egon!
Ja, julfesten... När Dawn öppnar paketet i taxin och när hon kommer tillbaka till Tim. Visste inte om jag skulle börja gråta eller skratta. Så helt lysande snyggt och skickligt avvägt. Genialt!

egoistiska egon sa...

matilda: den visas i avsnitten med julfesten, tror jag. när man får följa david vad som hänt sen sist liksom ;)

verbal: ja det var så bra! extramaterialet är fantastiskt roligt också, till båda säsongerna plus julfesten!