fredag, mars 16, 2007

sluta fråga.

När det är mycket som händer och stressnivån konstant är hög har jag ännu lättare än vanligt att vara cynisk och elak. Men jag har verkligen börjat irritera mig på blogginlägg som avslutas med frågor som läsaren ska svara på. Självklart inte specifika frågor som på något sätt syftar på att få åsikter, synpunkter, en diskussion eller liknande. Men de där allmänna, generella frågorna. Vad önskar du dig i julklapp? Vad ska ni göra i helgen? Vad är du rädd för? Jag tvivlar på att bloggförfattaren faktiskt är så hemskt intresserad av att veta vad tjugo personer ska göra på söndag. Istället får jag intrycket av att det används som en säkerhetsfråga för att garanterat få många kommentarer på sitt inlägg. Sluta med det, snälla. Nu hoppas jag att K kommer hit snart med pastasallader så vi kan korka upp fredagsvinet. Jag behöver lite vin.

9 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Om du bara hade avslutat det här inlägget med "Är det någon som har ett bra vinstips?", så hade min fredag varit fulländad!

egoistiska egon sa...

hade något liknande i åtanke från början, men det kändes lite för bra för att få bli förverkligat ;)

It´s all about me sa...

hehe, det är med all säkerhet för att få kommentarer!! Men mitt senaste om att det ej funkade att lämna kommentarer var inte för att mjölka, utanför att flera faktiskt sa att det inte funkade;)

Jenny sa...

Jag ställer mig bredvid dig i ledet, syster! Klockan är 11:38, mina föräldrar kommer om en halvtimme för att hälsa på och jag är fortfarande full som en trana.

Daniel Storey sa...

Jag hade aldrig kunnat hålla mig :)

Matilda sa...

Oj. Jag brukar avsluta med en fråga ibland, men oftast är de retoriska och kräver inget svar. Det hoppas jag att andra förstår också... (Det tror jag eftersom de inte kommenterar, haha!)

Anonym sa...

evelina! min internetvan kalle skriver om det vi snackade om pa seminariet, exakt pa pricken, lite labbigt med just den bilden ocksa. kolla in http://svartpeppar.blogg.se/

egoistiska egon sa...

ak och matilda: jag tor man vet själv om man ska känna sig träffad eller inte :) jag menar ju som sagt inte alla frågor.

jenny: jag blir nästan avis. längesen jag var full. nästa helg, då jävlar!

tove: läskigt, haha! jag kommenterade lite där.

Chris sa...

WORD. såg inte detta inlägget förut.