söndag, juli 20, 2008

första gången.

Lyssnade på Robyn som sommarpratare på balkongen samtidigt som jag målade naglarna röda. Det var första gången jag lyssnade på någon sommarpratare, någonsin. Självfallet var det bra, men lika självfallet så blev jag rastlös efter en timme och läste ut Svensk Maffia samtidigt som jag lyssnade klart med ett halvt öra. Men den här helgen har bjudit på fler första-gången-grejer. Jag drack faktiskt rosévin för första gången i fredags. Smakade som saft! Inte undra på att jag hade en gräslig huvudvärk igår. Ungefär i samma veva lyssnade jag lite bättre på Kylie Minogue, och när hennes balladversion av I Believe In You youtubades fick jag rysningar. Videon är inte direkt ful den heller. Kolla när det växlar från svartvitt till färg i kombination med refrängen. Gåshud.

7 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

oj! jag har alltså delat två defloreringar denna helg! Stort.

Jag har förvisso lyssnat på sommarpratare någon gång ibland. Men det är få och länge sedan. Jag lyckas aldrig koncentrera mig. Och får därför känna mig isolerad och utanför. Fan, jag är usel på radio öht.

TORGNYSDOTTER sa...

videon är fantastisk!

egoistiska egon sa...

ja, du ska ju ha lite cred egentligen. (hatar ordet cred, men jag har glömt bort vad det heter på svenska!). jag gillar radio i vanliga fall, men kanske för att de inte snackar lika länge om samma ämne i vanliga fall ;)

It´s all about me sa...

Vi lyssnade på Robyn på P1 på väg hem i bilen igår (pappa, syster, jag) men vi tyckte alla att det var ett dåligt program av henne! Det var mitt första sommarlyssnande också, men jag har hört att Winnerbäck var grym;)

egoistiska egon sa...

varför tyckte ni det var dåligt? jag tyckte ju det var bra, tills jag tappade intresset. och det tyder kanske på att det inte var så bra...

It´s all about me sa...

hm, tycker att Robyn tog upp lite smått ointressanta grejjer och sa barnsliga saker, och så tyckte jag den mesta musiken var rätt lame...av all bra musik, så var det lame-iga låtar. Jag förstår dock att det var en grej för henne, att visa att hon är into samma beat på alla låtar. jag vet inte, gillade det int eriktigt, ett program som varken berörde eller fick mig intresserad. Varför tyckte du att det var bra? :)

egoistiska egon sa...

kul att höra vad du tyckte!

jag tyckte hon hade en ganska intressant vinkel på det hela, lite annorlunda att höra om USA ur en svensk 17årig tjejs musikperspektiv liksom. sen började jag dock tröttna när hon gick över till hur det var idag, för då kändes det lite "wow-usa-är-så-coolt". musiken var inget jag hade valt själv, men tyckte det stämde in på det hon pratade om. helheten = bra.