måndag, september 01, 2008

ja må hon/han/den/du leva.

En av de bästa presenterna att få och ge är en upplevelse. Det låter så förbannat stort och pretentiöst, men är så genialt. Du ger bort något som personen själv kommer att minnas mer än andra fysiska presenter, samtidigt som du själv erbjuder ditt sällskap under själva upplevelsen samtidigt som du själv får arslet ur och också får vara med om upplevelsen. A win-win situation så att säga. Teater är ett utmärkt exempel. Igår var vi på teater. Vi var jag, Linda och Jess. Jess fyllde nämligen år för ett tag sen, och teater var en finfin present eftersom vi så jävla sällan lyckas ses alla tre (ännu ett bra skäl, att umgås om man aldrig annars kan få till det). "Den allvarsamma leken" på Stadsteatern kan verkligen rekommenderas, både av oss som läst boken och av den som inte hade det. Två och en halv timmes njutning. Gustaf Skarsgård spelade lika bra som han verkar sympatisk och jordnära i förra veckans söndagsintervju i SvD. Sen drack jag rosévin för 95 spänn och det var ju säkert skitbra för magkatarren.

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

helt riktigt. Jag håller just nu på och harvar med god idé till 40-årspresent. Jag tror det är dig jag ska diskutera det med. Över lunch nästa vecka. Eller måhända tom aw:-)

egoistiska egon sa...

jag tycker det låter fantastiskt! vi kan ju köra båda? :)

It´s all about me sa...

Jag skrev i min blogg oxå, att jag gärna vill gå på din pappas utställning (om jag hinner) Voire intressant! Du får gärna skriva i min blogg var hur när! :)

egoistiska egon sa...

annaluna: svarade i din blogg att jag skrivit på forumet :)

linda: justja. ska kolla. gräva i kassen.