lördag, september 13, 2008

måste bara.

Ut ur tunnelbanevagnen ramlar en man med en McDonaldsbricka full med cheeseburgare. Han tappar en och muttrar vidare. Antagligen är han bara fyllehungrig. Klockan 18.07. Jag tänker att jag skriver för att jag måste. Inte för att jag har något att säga. Ibland försöker jag leta efter något att säga, men det skiter sig alltid. I påsen ligger tre orangea gerbera och två hyrfilmer och mitt hjärta fyllt av kärlek. Det är fredag och fredagskänslan är fortfarande lika ny som söndagsångesten. Några timmar senare har vi delat på en flaska vin och jag sover som en liten gris i soffan, långt innan filmen är slut.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

fredagslyckan...mmm...jag minns den! En av de fin-fina grejorna med anställning. Check.

I går natt bokade jag en biljett till rhodos för 800 spänn. Åker idag. En av de fina grejorna med att vara egen. Check.

Jag tar med mig block och bokklubbstankar. Kram.

egoistiska egon sa...

ah men fifan vad härligt! hoppas du/ni får det underbart. skicka sms :) kram!