torsdag, januari 08, 2009

jag är rotfylld!

Halvt i alla fall. Rotfyllningsfyllingen kommer tydligen inte på plats förrän om fyra veckor, till en uppskattat kostnad av 2500 riksdaler. Idag rök 2900. Billigt nöje jag skaffat mig.

Kände mig som en byggarbetsplats när de satte igång med plast uppspänd över hela jävla ansiktet inklusive skyddsglasögon (!). Tvångstankarna var inte nådiga efter tandläkarens uppmaning om att jag inte fick bita ihop just nu eftersom du har en nål i tanden. Men det gick bra. Jag bet inte ihop och var förvånad över att det inte gjorde ont. Det gjorde inte ont! Inte för att smärtan varit det som gjort mig mest rädd, snarare min egna överdrivna skräckversion av hur det går till, men ändå. Att laga hål utan bedövning var ju bra mycket värre än det här, och det har jag ju gjort en sjuttiofem gånger eller så. Jag och bedövningssprutan är nämligen inte kompisar i vanliga fall. Idag var vi kompisar. Känner fortfarande inte min haka, läspar duktigt och är även bedövad i örsnibben.

Men jag är glad. Och stolt. I MADE IT!

13 kommentarer:

It´s all about me sa...

imponerande att laga hål utan bedövning! Jag ska till tandis igen nu i jan (fick lite reprimander för att jag inte hade gått på 9 år innan jag gick i jan förra året...) Har tack och lov sluppit rotfylla (peppar, peppar) men det lär väl komma snart...så ditt inlägg var hoppfullt! :)

egoistiska egon sa...

jag har lite dåliga erfarenheter av bedövning, så jag tar det helst inte utan att jag måste :)

bra att du går igen, det kan hända så jävla mkt så fort. jag brukar gå på kontroll vartannat år, men på den "korta" tiden hann det alltså bli ett hål så stort att jag var tvungen att rotfylla. hoppas det går bra för dig iaf!

Jenny sa...

Grattis, grattis, grattis!

egoistiska egon sa...

Tack tack tack!

TORGNYSDOTTER sa...

Belöna dig själv, baby! Belöööna. Lova. Tummis?

(Jag har full förståelse för din bedövningsrädsla. Jag är beredd att göra ganska stora ingrepp utan bedövning. Det är rent vidrigt.)

Chris sa...

du är min idol.

Kenneth Grönwall sa...

Jag bjuder fan på köttbullar när du kommer hem älsk :)

egoistiska egon sa...

torgnysdotter: ansiktsbehandling bokad! :)

christina: fina du!

k: puss!

TORGNYSDOTTER sa...

Hoppas du är rofylld idag.

Emmama sa...

Oh oh oh, arma du! Kämpa på!

Vinner du pengar har du ju hål att stoppa dom i i alla fall. Haha (?).

egoistiska egon sa...

torgsnysdotter: ;)

emmama: tack! haha.

Rasande Rose sa...

Trodde naivt att jag inte skulle behöva återse tandläkaren för ens efter sommaren på den vanliga årliga undersökningen. Mina tänder had en annan idé. Att låta en av mina rotfyllda tänder haverera. Är tandlös nu i väntan på porslinskrona.
Slutsumman landar på 4500:- tjing, tjing.
Jag kommer gråta hela vägen hem.

egoistiska egon sa...

Rasande rose: Usch. Nu fick jag ont i magen.