måndag, januari 05, 2009

onödigt vetande om egon, del 5.

Häromdagen köpte jag en yogamatta. Jag och L har nämligen börjat på yoga. Vi älskar yogan och instruktören men hatar snuskmattorna som alla använder. Så vi köpte varsin yogamatta på rea. Förra årets färg kostade halva priset mot årets färg. I övrigt identiska mattor. Tyvärr är dock förra årets färg ljusrosa och mörkrosa. Årets färg är rosa och grå. Bättre, men inte värt det dubbla priset för att klämma in lite grått. Det går säkert lika bra att yoga på rosarosa. Fast jag gillar verkligen inte rosa. Det känns inte riktigt bekvämt att ha den hemma. Men, vi ska nog bli kompisar på ett eller annat sätt.

7 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag tycker att det är på tiden att du och rosa blir vänner. 2009 är året för förändring.

Jenny sa...

Så årets färg är grå? Låter lite halvtrist.

egoistiska egon sa...

torgnysdotter: det är lite av ett mission impossible är jag rädd.

linda: haha. du kommer att bli ETT med mattan då.

jenny: rosa i kombination med grå. kanske inte så mycket mer spännande iofs. jag gillar annars grått. mycket mer än rosa.

Emmama sa...

Men var ar BILDEN pa den rosa mattan? Jag tycker det later jattefint! Kram!

egoistiska egon sa...

Här är den rosa mattan!

Enligt nikes egna hemsida är den RÖD, men tjena liksom.

It´s all about me sa...

Jag vill också ha en yogamatta! Tänkte börja på poweryoga med majja lite smått, eftersom vi numera tränar på samma gym och jag- kanske inte helt otippat- som HATAR yoga. Med 1) sällskap och 2) egen matta, kanske power yogan till och med kan bli en vana!

egoistiska egon sa...

Kolla på reorna nu, den vi hittade kostar 149:-! Jag gillade inte heller yoga förut, men så testade jag igen och lyckades få en helt fantastisk instruktör. Nu känns det nästan beroendeframkallande. SÅ bra för kroppen!