fredag, maj 16, 2014

allt det fina. (och då står tiden still)

När han ler och skrattar. När vi är på öppna förskolan för första gången och jag ser hans min då sångstunden börjar. När han ler och skrattar. När någon annan säger att han är fin och verkar må så bra. När han ler och skrattar. När han sover tryggt. När han ler och skrattar. När han lär sig något nytt. När han ler och skrattar. När han fiser. När han ler och skrattar. När han äter och vänder upp huvudet mot mig och ler och börjar prata samtidigt som han tittar mig djupt in i ögonen. När han ler och skrattar. När han är med sin pappa. När han ler och skrattar. När han är skeptisk till precis allt. När han ler och skrattar. När han vilar huvudet mot min axel. När han ler och skrattar. När han är med våra familjer. När han ler och skrattar. När han växer. När han ler och skrattar.

Och det här är väl bara ett kryddmått av förrätten i jämförelse med ett liv som förälder.

1 kommentar:

Anna Granström sa...

Så fint! Kärleken till ens barn är sådär underbar. Att man blir lycklig till och med av en fjärt. Säger en hel del!