måndag, maj 26, 2014

idag är jag en vandrande klysha.

Tog med bebisen på en utförsäljning av amningskläder imorse. Det var trångt och varmt och jag roffade åt mig ungefär vad jag tror jag kanske behövde. F firade med att bajsa ner sig själv och mig så jag fick byta bajsblöjor i ett trapphus. Jag själv fick fortsätta lukta bajs. Kom hem och bytte kläder på mig ock bebis och han firade med att kräkas ner sig själv och de nya kläderna. Skulle koka kaffe, behövde verkligen kaffe. Då tappade jag såklart ut en gammal kaffesump över mig själv och hela köksgolvet. Det är tur att vi både har dammsugare och tvättmaskin. Nu ska vi försöka packa ihop oss för en picknick. Tar med mig sju ombyten per person, ungefär.

3 kommentarer:

Erika sa...

Haha OMG men du framstod i alla fall som lugnet själv i trapphuset och som att du var rätt oberörd av det hela. Samt kände iaf ingen bajslukt :) Well done!

egoistiska egon sa...

Tack! Men du såg mig inte när jag upptäckte bajset... Hehe.

Josefine sa...

Haha... herre gud. Livet är väl aldrig så kaotiskt som vissa dagar med bebis. När jag tänker tillbaka på min föräldraledighet minns jag det som att det alltid rann svett från pannan och hela kroppen för all stress. Alla spyor, alla bajsblöjor (och de som liksom trängde upp på ryggen och bodyn och allting), alla overallpåtagningar, nerbajsning av blöja, av med overall, på igen), alla grejer jag tappade för att jag var trött, sur och stressad. Tur att det mest är bra. Men de där dagarna. Svettigt.