söndag, oktober 22, 2006

och där försvann den helgen.

Åh vad jag vill skriva blogg om Budapest. Det var ju så vackert och roligt och bäst så man nästan trillar av stolen. Men det får bli en annan dag. Igår sov jag igen sömn och jobbade igen det jag missat i veckan. Vi såg Lucky Number Slevin på natten och den filmen kan klart rekommenderas. Idag fick jag återigen städa badrummet eftersom det inte är klart än. Jag är trött på att leva med badrummet i plastpåsar och med mer skräp varje dag som rasar ner från taket. Hantverkarjävlar, kan ni sätta fart? Så åkte jag till Nytorget för att möta upp K i klassen. Jag fick ungefär femton noveller och prata lite idéer över en latte på sjuelva. Sen var klockan helt plötsligt alldeles för mycket för att jag skulle hinna till Stadion i god tid. Min sista hemmamatch för säsongen då jag lyckats med att dubbelboka mig nästa måndag (Bruce i Globen är iofs ok det också, nu när det inte blir något SM-guld i år). Halvsprang in med andan i halsen lagom till buropen för Häckens laguppställning. Var mycket tacksam över att Blondie och co tagit platser under tak eftersom himlen öppnade sig en halvtimme innan matchslut. Jag blev visserligen dyblöt ändå på vägen hem, men då var jag iaf snart hemma. Trots ideliga försök att få mig med på öldrickande för att fira vinsten avböjde jag, och det är jag tacksam för. Det går inte att vara bakis imorgon, och jag hade ungefär femton noveller att läsa och fyra noveller att ge respons på och en synopsis att skriva om hur jag ska gå tillväga på vår uppläsningskväll innan det blir måndag. Jag har tre noveller kvar att ge respons på samt synopsis, men det är flera timmar kvar innan klockan slår midnatt.

Inga kommentarer: