söndag, oktober 08, 2006

mmmåndagmorgon.

Imorgon, en måndagmorgon, kommer det en (eller flera, vem vet?) snickare hit och ger mig tillbaka mitt tak. Tack, tusen tack. Som jag har längtat. Problemet är väl bara att dom kommer hit klockan 07.15. Vem börjar jobba en sån tid? 07.15? En måndag? Och varför just i min lägenhet?! De som ska måla taket sa att de kanske, men verkligen bara kanske, kan måla det innan fredag. Jag lär få vänta en vecka till säkert, med tanke på hastigheten som varit hittills. Borde sova nu. 07.15. Buhu!

2 kommentarer:

Alex sa...

Tänk på mig, jag går upp vid sex varannan morgon när sonen envisas vakna!

egoistiska egon sa...

Ja, jag har förstått att det är en småbarnsförälders liv. Och visst, jag brukar i vanliga fall gå upp vid 07 ungefär, så det är inte superdupertidigt. Det är väl mest att det inte är lika kul att ha en hantverkare i sin minimala lägenhet samtidigt som man själv är nyvaken eller ska vara här, en måndagmorgon dessutom.